Invatam, nu copiem! Blog sustinut de voi | Fundatia Proful Online | Blogul Profesorul Online - Google: proful online | Blogul de Video Apicultura Online

AICI puteti urmari zilnic tema pentru acasa la matematica pe clase in direct la Proful Online TV, prin Fundatia Proful Online
Cei care doresc sa distribuie DVD-uri cu lectiile mele in zone unde nu exista conexie Internet, ii rog sa ma contacteze la 0722786515

Fundatia Proful Online isi propune sa acorde ajutor cu tema pentru acasa tuturor elevilor!
Puteti sprijini financiar Fundatia Proful Online redirectionand 2% din impozitul datorat statului! Detalii AICI.
ANUNT 2019: Dragilor am ajuns la o varsta la care nu mai pot face fata singur muncii la o stupina asa mare si am hotarat sa pastrez doar strictul necesar. Mai mult, doresc sa ma axez in principal pe proiectul cu educatia elevilor la matematica iar munca la stupina imi consuma foarte mult timp. Asadar vreau sa vand surplusul de biostupi deja pregatiti cu roi pe 6 rame, cu ramele pline cu miere cu tot. Pretul unui roi este in jur de 290 RON, dar totul este negociabil in functie de cantitate si va rog sa ma sunati Tel: 0722.786.515 pentru a discuta concret ce doriti sa cumparati. Aici gasiti un film cu o prezentare

Etichete

Etichete level 2

Lectia 112 - "Puterea cu exponent natural a unui numar natural" sau cum ar trebui sa se predea pe intelesul elevilor



Urmariti-ma si pe Twitter
Urmariti si lectii in direct pe PROFUL ONLINE TV

Cuprinsul acestui blog sau Cautati in blog

Obtineti fundamentul teoretic explicat pe INTELESUL VOSTRU
Pachetele de DVD-uri: "VIDEOMANUAL DE MATEMATICA"
cu Proful Online, prof. Ioan URSU - Detalii AICI

Dragilor, va prezint o lectie despre cum cred eu ca ar trebui sa se predea la clasa pe intelsul elevilor. Am luat concret o lectie din manualul de clasa a V-a intitulata: "Puterea cu exponent natural a unui numar natural" si am prezentat-o asa cum cred eu ca ar trebui sa se intample. Iata pe scurt cateva puncte atinse in aceasta lectie:
1. Cum trebuie adaptata programa.
2. Cum trebuie alese exercitiile pentru nivelul clasei respective.
3. Notiunea noua trebuie introdusa plecand de la niste lucruri concrete, stiute de elevi.
4. Notiunea de putere - introdusa ca o inmultire repetata.
5. Proprietatile operatiilor cu puteri explicate prin exemple si exercitii.
Versiunea acestei lectii de matematica pentru Mobil sau Tableta se gaseste AICI

15 comentarii:

  1. Buna seara,domnule profesor!
    Ma numesc Adina si sunt mama unui baiat care este in clasa a V a. Astazi ne-am confruntat cu o problema mai complicata:
    Care este ultima cifra nenula a numarului p = 5 la puterea 48 inmultit cu 2 la puterea 44 inmultit cu 3 la puterea 17 ?

    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. (5x2)la puterea 44 x 5 la puterea 4 x 3 la puterea 17 = (10) la 44 x 625 x 3 la 17

      orice inmultit cu 10 nu schimba rezultatul ultimei cifre
      ramane ca ultima cifra nenula sa fie data de inmultirea dintre 625 si 3 la 17 si cum ultima cifra din aceasta putere se chimba din 4 in 4, rezulta ca trebuie sa facem verificarea pe primele 4 cifre si anume: 3 la 1 =3
      3 la 2 =9
      3 la 3= 27
      3 la 4=81

      facem inmultirile: 625 x 3 = 1875 ; 625 x 9= 5625 ; 625 x 27= 16875; 625 x 81 = 50625
      raspunsul este 5

      Ștergere
  2. Deci sunteti foarte bun domnule mi ar placea sa imi fiti profesor ! Acum sunt in clasa a 8a si ne a venit o profesoara care nu intelegem de la ea pentru ca nu are harul acela de a explica la dumneavostra si nu are nici experienta .Va apreciez pentru tot ceea ce faceti si eu ce nu inteleg va vizionez site-ul si inteleg perfect! Si chiar ma bucur ca depunteti acest efort pentru a ne face sa intelegem ! Multa sanatate si spor in ceea ce faceti...continuati pentru ca chiar merita !
    --
    Ioana lua - YouTube User

    RăspundețiȘtergere
  3. Dar puterea cu exponenti reali cand o sa predati? Am nevoie de acesta tema
    --
    Alexandru Grosu - Youtube User

    RăspundețiȘtergere
  4. am o problema :Scrieti urmatoarele numere sub forma de putere cu baza 2: imi puteti arata un exemplu cu 32

    RăspundețiȘtergere
  5. Am acelasi caiet!! Sunteti un profesor foarte bun si mi-as dorii sa fiti profesorul meu! Florian Tudi

    RăspundețiȘtergere
  6. incerc sa fac o problema si nu reusesc: (7 la puterea a 5-cea si totul la puterea a 6-ea) impartit la: (7 la puterea a 9-a totul la puterea a 3-a) ,Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. (5 la puterea 420 plus 4 ori 5 la puterea 210) impartit la 5 la 210

    RăspundețiȘtergere
  8. CHIAR ACUM ARE FIUL MEU O TEMA LEGATA DE CE SPUNETI DVS AICI. AVETI MARE DREPTATE, MA UIT PE CARTE SI NU INTELEG NIMIC !!!!!
    Costa Varghida

    RăspundețiȘtergere
  9. buna ma numesc luisa si nu ma descurc la o problema ma puteti ajuta>
    aflati ultima cifra a numarului 2007 la puterea 2007

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua, Am si eu o problema de clasa a 6a pe care va rog foarte mult sa mi-o explicati daca se poate.

    "Scrieti ca puteri ale lui -2 numerele: +4, -8, -32, ... 1024."

    La numerele mici am dedus care e puterea, dar la 1024 ..... am tot inmultit pana am ajuns la 10. Dar vreau sa stiu daca exista o formula, un mod de calcul exact nu sa dau cu presupusul si sa fac inmultiri la nesfarsit.
    Adca intrebarea putea fi sa scriem ca puteri ale lui -2 numarul 2.984.682.677.876 ! ce faceam? Cum calculam?

    Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna va roooggg mult imi spuneti si mie definitia puterii cu exponent cu nr natiral si ce proprietati are??! Va rog

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari,domnule profesor!Ieri seara am incercat sa-i explic copilului, aceasta lectie, predata la scoala dupa manual.Am terminat clasa a 5-a prin anii 85 si tot mi-am adus aminte explicatiile profesorului meu,care au fost asemanatoare cu ale dumneavoastra.
    Multumesc!
    --
    alex e (tare) - YouTube User

    RăspundețiȘtergere
  13. buna ziua domnule profesor,va multumesc f.mult ¡ eu am 55 de añii si sunt f fericita ca am ocaia sa pot intelege multe lucruri chiar daca nu sunt la scoala dar ne lovim toata viata de matematica si vad la fel si apicultura de care nu stiam nimic ,o sa fiti nemuritor¡ cu ocazia asta am sa cumpar vidio matematica si apicultura pe care le voi insemna la nepotii si stranepoti si cu aceasta ocazie ma asigur ca nu vor trece prin scoala asa cum am trecut eu ,de 13 anii sunt in madrid eu si baietii mei ,as dori sa cumpar cand vin in vacanta de la dumneavoastra personal,miere si cine stie ar fi o minune ca baietii mei sa se apuce de apicultura si sa se intoarca in tara ¡ va doresc multa sanatate ¡ pe curand
    --
    Veronica Valeria - YouTube User

    RăspundețiȘtergere

Trimiteţi un comentariu

Din respect pentru ceilalti vizitatori, va rog sa precizati si numele dumneavoastra in corpul comentariului.
Va multumesc!
prof. Ioan URSU